ÇAYIMIZIN KALİTESİNİ ARTTIRMAK İÇİN ÖNEMLİ ADIMLAR ATILDI

Ulusal Çay Konseyi

ÇAYIMIZIN KALİTESİNİ ARTTIRMAK İÇİN ÖNEMLİ ADIMLAR ATILDI

 

Çaykur Genel Müdür Vekili Yusuf Ziya Alim 2019 yılı ilk 7 ayını değerlendirilerek yapılan çalışmalar hakkında bilgi verdi.
 

İkinci yaş çay sürgününün sonlarına yaklaştığımız bu günlerde, değerli üreticilerimiz ve kamuoyu ile bu yılın mevcut durumu ile ilgili bazı bilgileri paylaşma ihtiyacı hissediyorum diyen Çaykur Genel Müdür Vekili Alim: "Öncelikle bu yıl yaş çayın kalitesi konusunda yapmış olduğumuz çağrılara ve “Hayde Çaya Bakalım” kampanyası ile oluşturmaya çalıştığımız farkındalık konusunda üreticilerimizin göstermiş olduğu yakın ilgi ve destek konusunda kendilerine gönülden teşekkür ediyorum. Bu farkındalık çalışmalarımız ayrıca randevu sisteminde revizyon yapılmak suretiyle desteklenmiş ve çayımızın kalitesinin yükseltilip, eski güzel günlerine dönmesi konusunda önemli adımlar atılmıştır." dedi. 

 

 

ÇAY KOKUSUNU TEKRAR HİSSETMEYE BAŞLADIK

 

Çaydaki ekstrakt ve randıman değerlerinin artmasına bağlı olarak fabrika etraflarında işlenen çayın kokusunun tekrar arttığını belirten Alim: "Gelmiş olduğumuz aşamada kamuoyuna büyük bir heyecan ile belirtmek isteriz ki, çayımızın randıman ve ekstrakt değerlerinde artış ve çöp oranında azalma gözlenmektedir. Bununla birlikte hasret kaldığımız çay kokusu yeniden daha geniş bir alanda kendisini hissettirmeye başlamıştır. Bunlar çok sevindirici ve gelecek adına bizlerin dört elle işimize sarılmamızı sağlayan gelişmelerdir.  Ayrıca üreticilerimiz bu yıl ile birlikte daha yüksek oranda bahçelerine girmiş; yabancı işçi kullanımı azalmış ve çaya sahip çıkma konusunda önemli bir duyarlılık oluşmuştur. Bu noktada çalışmalarımıza destek veren tüm diğer kurum, kuruluş ve paydaşlarımıza da ayrı ayrı teşekkür ediyorum."

 

 

GİDERLERİMİZİ %7 AZALTTIK

 

Genel Müdür Vekili Alim uyguladıkları politikalarla 2019'un ilk 7 ayında giderlerin azaldığını belirti.  Alim: "Çaykur bünyesinde mali disiplin politikalarımızı hayata geçirdik. 2019 yılının ilk 7 ayında, bir önceki yılın aynı dönemine göre, enflasyon verileri ile değerlendirildiğinde, yaş çay hariç giderlerimizi %7 oranında azalttık. Üstelik giderlerdeki bu azalmayı, önceki yıla göre daha fazla kuru çay üreterek gerçekleştirdik. Bununla birlikte 2019 yılının ilk 7 ayındaki satışlarımızı ise, bir önceki yılın aynı dönemine göre %27 oranında arttırdık.

 

Bunların yanında çayımızın gıda sektörünün farklı alanlarında kullanımını sağlayacak yeni ürünler geliştirdik ve bu ürünlerin pazara sunumu için önemli gelişmeler sağladık. Kurumumuzun üretmiş olduğu çayın diğer devlet kuruluşları tarafından kolayca satın alınabilmesi için Kamu İhale Kanununun ilgili bölümlerinde düzenleme yapılmasını sağladık ve bu kapsamda diğer devlet kuruluşlarımızla önemli satış anlaşmaları yaptık. Pazarlama alanında da yaptığımız düzenlemelerle daha sağlıklı ve düzenli bir satış politikasına ulaştık. Tüm bu gelişmeler 2019 yılının gerek kalite anlamında, gerek randıman olarak ve gerekse de maliyet etkinliği açısından olumlu olarak geride bırakılması konusunda önemli göstergeleri ortaya koymaktadır.

 

 

ÇAY BİZLER İÇİN HEM EKONOMİK HEM DE KÜLTÜREL BİR DEĞERDİR

 

Müstahsilinden üreticisine; çayın tüm paydaşları olarak el ele vermek gerektiğini belirten Genel Müdür Vekili Yusuf Ziya Alim: "Çay sektöründe yaşanılan sorunlar bir günde oluşmadığı içindir ki, sorunların çözümü de bir günde gerçekleşemiyor. Ama önemli olan çözüm konusunda irade göstermek ve topyekûn birlikte hareket ederek elini taşın altına koyabilmektir. Bu noktada müstahsillerimizin de bizimle birlikte inisiyatif aldığını görmekten son derece mutluyuz.

 

Şunu biliyoruz ki olumlu bir tablo olumlu gelişmeler ile sağlanır. Bugün hep birlikte hayata geçirdiğimiz olumlu gelişmelere daha çok sahip çıkarak ve disiplini asla elden bırakmadan yolumuza devam etmemiz gerekiyor. Müstahsilinden üreticisine; çayın tüm paydaşları olarak el ele vermeye devam edersek, çayımızı sadece ülkemizde değil, dünyada da hak ettiği değere taşıyabiliriz. Bizim hedefimiz budur ve bu hedef doğrultusunda, hem üreticilerimiz hem de tüketicilerimiz için var gücümüzle çalışmaya devam ediyoruz.

 

Çay bizler için hem ekonomik hem de kültürel bir değerdir. Bu değeri yaşatmak hepimizin görevidir. Çaykur da bu görev bilinci ile üreticilerinin ve tüketicilerinin güvencesi olmaya devam edecektir."

 

 

Kaynak: Gazeterize
 

Henüz yorum yazılmadı

Yorum Yaz

Sizde yorum yazın...
Adınız
E-posta
Yorum
 
video prodüksiyon şirketi